Соціально-психологічна служба працює за напрямками, що включають роботу з учнями, їх батьками, педагогічними працівниками.
Мета даної діяльності – створення сприятливих умов для розвитку і соціалізації, психологічного комфорту і безпеки всіх учасників навчального процесу.
Принципами діяльності соціально-психологічної служби є:
* доступність соціально-педагогічних та психологічних послуг (допомоги);
* конфіденційність;
* добровільність;
* індивідуальний підхід;
* дотримання норм професійної етики;
* людиноцентризм та партнерство.
Напрямки діяльності cоціально-психологічної служби:
* діагностика — виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації, вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні, ставлення до проблем буллінгу в учнівському середовищі;
* профілактика — своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі, профілактика негативних явищ (тютюнопаління, вживання алкогольних та енергетичних напоїв, профілактика ВІЛ/СНІД, булінгу, запобігання торгівлі людьми);
* корекція — усунення виявлених труднощів соціально-психологічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей, та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
* навчальна діяльність — форма активного співробітництва направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
* консультування — багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
* просвіта — формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу;
* зв'язки з громадськістю — діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння , співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління.
Робота соціально-психологічної служби ліцею:
· Супроводження процесу адаптації учнів перших та п’ятих класів до шкільного життя.
(відвідування уроків, консультації батьків та вчителів, діагностування та обговорення результатів з учнями та батьками, проведення педагогічного консиліуму з вчителями).
. Діагностична робота на різну тематику проводиться згідно плану роботи ліцею. Діагностика: адаптації; вибору майбутньої професії; ставлення до проблем “булінгу”; протиправної поведінки; дослідження самооцінки та дослідження пізнавальних інтересів, інше (обговорення результатів).
· Робота з учнями старшого шкільного віку (підготовка до «дорослого життя»).
. Профілактика негативних явищ неповнолітніх (паління; вживання алкоголю; наркоманії; протиправної поведінки тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді.
. Здійснення просвітницьких, профілактичних заходів з батьками та особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах).
· Врегулювання конфліктних ситуацій.
· Робота з дітьми соціально-незахищених категорій (сиротами, дітьми- позбавлених батьківського піклування, дітьми з малозабезпечених сімей, з багатодітних сімей, дітей учасників ООС, переселенцями).
. Допомога в організації безкоштовного харчування соціально-незахищених категорій учнів з малозабезпечених, багатодітних сімей, та дітей учасників ООС.
. Супровід організації відпочинку учнів пільгових категорій ( при наявності путівок, запрошень).
. Консультації батьків, вчителів, учнів по запиту.
. Співпраця і взаємодія із службою у справах дітей; центром соціальної служби Франківського та Галицького району; “Червоним хрестом”Франківського району, ювінальною поліцією.
. Інформаційно-методична підтримка учасників навчального процесу( рекомендації учням, батькам, вчителям).